Soms vinden op school gebeurtenissen plaats waar ouders of leerlingen problemen mee hebben. We adviseren u niet te lang te wachten als er iets aan de hand is.
U kent uw kind het beste en u merkt meestal eerder dan een docent als er iets speelt. Docenten houden hun ogen en oren open. Tegelijk kunnen zij in een volle klas niet altijd alles overzien. Als u iets signaleert, horen wij dit graag. Wat kunt u doen? Wij gaan graag zorgvuldig om met klachten en dat betekent allereerst dat wij elkaar tijdig informeren.
Stap 1: In gesprek met de mentor
U kunt een afspraak maken met de mentor van uw zoon of dochter en de klacht bespreekbaar maken. De mentor kent uw kind en de klas persoonlijk en kan snel handelen. Samen met de mentor wordt er naar een oplossing gezocht.
Telefoon 010-2957212
Stap 2: In gesprek met de coördinator van de afdeling
Een mentor verwijst indien nodig door naar de coördinator van de afdeling.
Stap 3: In gesprek met de teamleider
Een teamleider verwijst indien nodig door naar de teamleider van de afdeling.
In gesprek met de directie
De teamleider van de afdeling kan indien nodig doorverwijzen naar de directeur.
Indien u er met alle partijen onverhoopt niet uitkomt, kunt u gebruik maken van de klachtenregeling.
Klachtenregeling
Einstein Lyceum maakt onderdeel uit van de Stichting Boor. Op de website staat de klachtenregeling van de school en hoe de verschillende procedures werken.